torsdag 28 juni 2012

Semester

Idag har jag jobbat sista dagen före semestern. Står jag fortfarande på benen 6 augusti börjar jag jobba igen då.

Känner vad skönt det ska bli att vara ledig och bara göra det jag måste och helst vill. Vill leva i nuets närhet. Har radion på och lyssnar på Karin Falck sommarprogram. Just när jag skriver detta säger hon ”Ge sig ut på okända vatten” och spelar ”Till Havs” med Jussi Björling. Och ut på okända vatten ska vi väl alla på ett eller annat sätt. Nu måste jag sluta skriva, eftersom jag inte har någon laddare och batteriet tar slut.

Jättebalsamin från gamla trådgården. Lätt att få att gro och lätt att rensa bort årets plantor. Ju mer ljus, vatten och näring, desto större planta. Livskraftig och lustfylld växt tänker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar