måndag 12 mars 2012

Marschfraktur

Har nyss kommit hem från cellgiftbehandling med Halaven. Började min dag på jobbet före klockan nio. Är fortsatt trött, men nöjd över att ha orkat vara igång länge. Kanske är jag lite, lite piggare.

Igår tog jag bilen till min kompis på Backtorp. Hade en härlig stund med sol och fågelstund på hennes lilla veranda. Åt gott och hade fina samtal. Somnade sedan på hennes  soffa .

Läste om stressfrakturer på 1177. Det kallas marschfraktur när benbrottet är på fotens mellanben, se bild. Enligt dessa sidors information ska en fortsätta använda foten som vanligt. Jag blir lite osäker eftersom jag fortfarande har ont efter mer än fem veckors problem. Det står också att en kan få någon slags gipsfot om brottet inte läker. Har bett om råd om hur jag ska göra från min läkare.

Ska jag fortsätta som nu, åka bil och bara gå korta sträckor eller ska jag belasta mer eller mindre eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar