fredag 3 februari 2012

Ny medicin – ny vardag


Nu försöker jag lära mig hur min kropp reagerar på det nya cellgiftet Halaven. Med Taxotere var femte dagen (idag) min tröttaste dag. Är inte alls lika påverkad av Halaven. Enda problemet som är likartat är krampen och obehagskänslan i högerhanden. Även Halaven har ganska stor nervpåverkan.

Tog bilen hemifrån vid halvtiotiden för att först åka och ta blodprov och sedan till jobbet. Efter jobbet hämtade jag dotter och äldsta barnbarnet. Vi åkte och handlade ingredienser till wok mat och fruktsallad.
Har haft en mysig kväll hemma hos dotter och familj. Kom hem nyligen, proppmätt, och med färdiglagad mat till ytterligare minst två måltider.

Toyota Prius
Håller orken i sig blir det nog gym i morgon. Eftersom högerfoten inte riktigt funkar så har jag åkt mycket bil sista veckan.  Märker hur fort det går att anpassa mig till nya vanor. Den tidigare Britt har nästan alltid cyklat eller gått. Nu tar jag mig till olika platser med bil. Hoppas kunna återgå till mer av tidigare Britt. Men viktigast är ändå möjligheten att överhuvudtaget kunna ta mig fram, så jag är väldigt glad över min röda (miljö)bil.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar