torsdag 2 februari 2012

Må bra

Mindre ynklig idag, men fortfarande trött. Har varit igång hela dagen. Nyss hemkommen från Resenärerna, en pjäs av Teater Blanca som jag bloggade om i lördags. Pjäsen hade existens som tema och skådespelarna läste, sjöng och gestaltade på olika sätt svenska lyrikskatter. Tempot gav utrymme åt reflektion och tillåtelse att låta sig bli berörd på djupet. Jag har fått uppleva många olika personliga uttryck av känslor, drömmar, rädslor, tankar, förnimmelser. Det var en må bra pjäs på djupet.
Bilden har jag hämtat från teaterns webbsida och beskuret

I bilen på vägen hem lyssnade jag på P1:s Radiopsykologen. Det var sista programmet med Malin Edlund och jag kommer att sakna hennes samtal med människor. Dessa samtal har också fått mig att reflektera och må bra på djupet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar