tisdag 27 september 2011

Fler nya behandlingsmetoder

Läser i ett TT-telegram att antiinflammatorisk medicin kombinerat med antivirala läkemedel kan vara hämmande på cancer. Varje morgon tar jag en Ipren för att motverka spänningar och värk i kroppen. Kanske håller Ipren också tillbaka mina metastaser.

I dagens tidning står det också om en alldeles ny medicin som hämmar tumörtillväxt hos patienter med spridd östrogenberoende bröstcancer. Min onkolog är huvudansvarig för den svenska delen av studien. Han berättar om den nya medicinen i lokaltidningen. Den cancer jag har är östrogenberoende.

Idag har jag varit på konferens mellan 9 – 16.30. Känner mig inspirerad och inte särskilt trött. Tänker att kombinationen Xeloda och Taxotere, alla nya läkemedel och kanske också en Ipren varje morgon förlänger mitt liv. Kan jag hoppas på att få leva till sommaren, ja kanske tom några år till. Hopp, hopp, hopp, cancerstopp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar