söndag 24 juli 2011

Söndag morgon

Bloggade till halv två i natt. Hade balkongdörren öppen. På gården satt många unga människor och pratade. Vaknade sedan lite då och då. Ungdomarna satt kvar. Funderade på att säga till dem eftersom alla ljud förstärks på vår innergård och blir väldigt starka hos alla som har fönster och dörrar öppna. Bestämde mig för att låta bli. Behövs en tillåtande kultur när unga människor möts och har trevligt. Behövs förresten när alla människor möts och har trevligt, oavsett ålder ursprung etc.

Under förmiddagen har jag haft P1 på, men har haft svårt att koncentrera mig på det jag hör. Är påverkad av terrorhandlingen i Norge. Just nu hör jag på högmässan från Oslo domkyrka. Hör orden men innebörden når inte riktigt fram till mig.

Är bjuden på lunch hos en kompis i Hågaby. Har planerat att cykla men ovädersmoln och starka vindar gör att jag inte bestämt mig ännu. Måste nu skynda mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar