söndag 24 juli 2011

Söndag kväll

Har letat runt på internet för att bearbeta den sorg och ilska fredagens massaker i Norge väckt i mig, men också för att hitta kloka kommentarer. Tycker att Lena Sommerstads blogg är bra och uppskattade också Ola Larsmo i God morgon världen i morse. ”Hatet växer inte i ett tomrum. Hatets grogrund kan vara hatets språk.”

För övrigt tog jag cykeln till Hågaby och sedan tillbaka hem på kvällen. Hade motvind både på ditresan och när jag cyklade hemåt. Har alltså cyklat i två trettiominuterspass idag.

När jag kom hem började jag genast tvätta och packa inför morgonens resa till Skaparbyn på Ön i Dalälven utanför Hedesunda. http://www.skaparbyn.se/ Min vän som är bildvävare ska hålla en kurs där i veckan som kommer. Jag kommer nog inte att väva. Kan inte delta hela veckan eftersom jag ska till Ackis för skiktröntgen och blodprov på onsdag och på fredag blir det läkarbesök och utvärdering av Taxoterebehandlingen. Hinner därför inte väva tillräckligt för att det ska bli en väv. Problemen med högerhanden gör nog också att det är extra svårt för mig att väva.

Tar istället med mig akvarellblock och färger. Ser fram emot att få vistas i en vacker miljö. När jag är borta blir det inget bloggande eftersom jag inte har bärbart bredband.

Är nervös inför fredagens läkarbesök. Fungerar Taxotere eller fungerar det inte? Har en del ont i ryggen. Samtidigt är min kondition mycket bättre. Är glad över att jag nu orkar cykla ganska långt och inte behöver vila lika ofta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar