onsdag 20 juli 2011

Dagens ambition

Nu har jag kollat mejl och facebook, ringt några telefonsamtal. När jag är klar med denna blogg tänkte jag:
• Göra min sjukgymnastik
• Göra yogaprogrammet
• Äta lite snabblunch och dricka kaffe
• Ut och cykla i minst en halvtimme
• Plocka blåbär
Fortsätter alltså hålla igång kroppen. Går nog till Parksnäckan i kväll och lyssnar på Apolonia, ett niomannaband från Malmö.

För övrigt har Israels försvarsmakt olagligt bordat Ship to Gazas Värdigheten. Nu utvisas passagerarna ur landet. Allt detta strider mot internationell rätt och mänskliga rättigheter, men FN:s generalsekreterare tiger liksom västvärldens makthavare. Demokrati gäller bara för vissa. Bor du nära Mynttorget och vill stå upp för demokratin, så kan du delta i dagens manifestation där klockan 18.30

Edda Manga beskriver på SVT:s sidor hur framstående medborgare i västerländska demokratier (parlamentariker, nobelpristagare, professorer, författare) stoppas från att utöva sina fri- och rättigheter och behandlas som brottslingar med deras staters implicita goda minne. Politiker kontaktar varandra informellt, förhandlar tjänster och gentjänster, ställer sig över lagen och styr genom dekret.

Läs gärna också Mattias Gardells artikel i Aftonbladet, som jag också tidigare bloggat om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar