söndag 12 juni 2011

Dagsform

I morse när jag vaknade kände jag mig riktigt pigg. Känns som om orken i kroppen är på väg tillbaka. Visst är jag trött, visst behöver jag vila och visst blir jag snabbt andfådd, men alltihop har gått åt rätt håll.

En sak som blivit mycket bättre sedan jag bytte cellgift är rösten. Jag är fortfarande hes ibland, men inte alls lika mycket.

Idag har jag tagit två värktabletter och igår tog jag en värktablett. I veckan har jag kanske därutöver tagit två tre stycken totalt sett. Smärtan i skelettet har alltså minskat. Jag märker att jag känner av skelettet mer nu när det är 14 dagar sedan jag fick behandling, Men jämför jag med tidigare intag av smärtlindrande mediciner så behöver jag inte lika många idag. Härligt va!!!!

Igår kväll var jag hem till min dotter och i morse kom min dotter och två cyklande barnbarn hit till min gård en liten stund. Underbara dotter och underbara barnbarn.

För drygt 10 år sedan startade jag en akvarellgrupp tillsammans med en bildlärare. Vi är en ibland större ibland mindre grupp som träffas några gånger per termin och målar. Vi har inget särskilt program, utan hen gör vad hen har lust till. Den vi träffas hos fixar med mat. Idag har vi varit hos min syster i Stocksund. Visst behövde jag vila och det var svårt att måla för min högerhand fungerar så dåligt, så min akvarell blev ganska trist. Däremot känner jag mig nöjd med att ha varit utanför Uppsala och haft trevligt med kompisar. Överlag har det varit en väldigt aktiv helg för mig och har ändå energi kvar.

När jag flyttade från mitt hus så delade jag ut växter till släktingar och bekanta. Tomten där mitt hus stod rakades rent från alla växter. Nu finns det i stället två stora hus på tomten. För övrigt är gräsmattorna helgröna och de få rabbaterna lättskötta och välansade. Nedanstående två pioner tog vi till min syster. Båda två blommade idag. Mamma fick en vit pion och den blommar också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar