tisdag 14 juni 2011

Blåbär, mango och veganmat

Efter Diflucankur och förhoppningsvis bättre immunförsvar är min tunga slät och normalfärgad. Den ser ut som om den är grundligt rengjord, efter Candidasvampens härjningar. Har varit bra på att undvika att göda svampen. Inget socker, ingen potatis och nästan inget vetemjöl. Försöker också undvika ost. Till frukost äter jag osötade blåbär och mango i yoghurten. Blåbär påstås vara bra för mag- tarmkanalen. Hoppas kunna plocka mycket blåbär i sommar och frysa in.

Lagade och åt mat med en kompis idag. Bara vegannyttigheter. Känner ett motstånd mot att använda Mucostatin. Fick tipset av min kompis att slå ut svampen med vitlök och olivolja. Så nästa gång jag drabbas ska jag pröva den kuren istället.

Troligen är min sunda mathållning ganska tillfällig men njuter av min egen matdisciplin så länge den varar. Skönt också om jag kan ta makten över svampen, så jag lär mig hur jag ska göra. Det är lättare att ta försämringar när de är självförvållade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar