måndag 11 april 2011

Dagens läkarbesök

Cancerfaktorn har fortsatt stiga från 129 till 152 på 14 dagar. Kommer ändå att fortsätta med Navelbine under 6 veckor (två behandlingsomgångar). Ska göra ytterligare en MRT och en datortomografi (skiktröntgen). Sedan blir det en ny utvärdering. Skälet till att samma behandling fortsätter är:
• Cancerfaktorn är inte hundra procent pålitlig. Finns många sjukhus som därför inte mäter Ca-15..
• Andra viktiga värden har förbättrats, vilket kan innebära att behandlingen ändå hjälper. Alkaliskt fosfatas har gått åt rätt håll (från 2,3 till 2.0) P-LD har också förbättrats
• Mina smärtor har inte försämrats.
• Inget tyder på någon akut försämring vilket gör att det inte är bråttom att göra förändringar.
• Jag har nu prövat de flesta behandlingarna mot bröstcancer. Mina läkare vill därför inte överge en behandling som kanske hjälper. Enda ”säkra” behandlingen efter Navelbine är Taxotere. Det finns ytterligare några cellgifter, men det är väldigt osäkra att behandla bröstcancermetastaser med.

Mina två ansvariga läkare pratade om detta i morse och var överens om att fortsätta med samma behandling. Fortsatt ovisshet gäller alltså…. Känner mig ledsen men ganska härdad av att leva i ovisshet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar