måndag 28 mars 2011

Yoga och kropp

Gjorde yoga både i lördags och i söndags. Det är den enda träningen jag klarar av utöver kortare promenader och cykelturer. Ska skaffa gåstavar för att hålla igång mina armar och axlar när jag promenerar. Märker hur otroligt stela mina axlar och axelleder är. Skönt att det alltid finns något som är möjligt att göra. Kan inte låta bli att jämföra mig med andra och inser att det alltid finns människor som har en mer välfungerande kropp och andra som har en sämre fungerande kropp än min.

Vad fort kroppen kan försämras. I början av hösten var jag på medeljympa och nu kan jag inte springa en meter och klarar knappast att hålla händerna över huvudet. Blev sen till bussen idag och försökte springa men det var helt omöjligt. Kändes som om benen och fötterna skulle vika sig och jag bli till en hög om jag sprang minsta lilla meter.

I morgon får jag min 48:e cellgiftbehandling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar