söndag 13 mars 2011

Sannolikhet, valberedningsarbete och kunskap

Orken är inte alltför stor. Gårdagens aktivitet var en promenad till Uppsala slott och besök på konstmuséets familjeaktivitet. Var underbart att få sällskap med mitt fyraåriga barnbarn och sedan bli hämtad av min dotter för bilskjuts tillbaka.
Dagens aktivitet har varit vänsterpartiets distriktsstyrelseårsmöte. Ganska stor mångfald på mötet och en duktig ung kvinna som lotsade oss igenom alla punkter. Lyfte mina frågor om normer, feminism, partikultur, öppenhet, antirasism….

Fler aktiviteter än så här orkar jag inte, som jag mår nu. Det fick bli två Citodon i natt och sedan en ipren inför promenaden till årsmötet. Därefter har jag inte haft behov av smärtstillande

Nu lyssnar jag igen på Lena Sommerstad i lördagens P1 intervju. Tycker hon uttrycker sig bra om bristen på öppenhet i socialdemokraternas valberedningsarbete. Sade något liknande idag, eftersom vi hade en representant från vänsterpartiets valberedning på vårt årsmöte. Vänsterpartiet bör lyssna och lära av kritiken mot socialdemokraternas valberedningsarbete.

Lena säger också att det är viktigt att fortsätta bygga politiken på breda bildningsideal. Vi måste bli bättre på att ta vara på aktuell kunskap för att göra bra analyser och utveckla politiken. Det finns så mycket stöd inom forskningen för vänsterns politik. Använd den!!!

Jag har som lärare undervisat om sannolikhet. Apropå Japan och kärnkraftsolyckor så hittade jag till Tage Danielssons inlägg om sannolikhet på YouTube via facebook.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar