onsdag 2 mars 2011

Mår sämre igen???

Cancer är varken endimensionell eller oföränderlig. Metastaser växer till vid olika tidpunkter och inom olika delar av kroppen utifrån olika muterade cancerceller, olika kroppsliga försvar och cellgifter som samverkar och motverkar varandra. Ensidig fokusering på ett kroppsställe åt gången får som konsekvens att metastaserna framstår som orubbliga. ….
skrev jag för två veckor sedan.

Nu fokuserar jag igen på ett ställe i kroppen, på en bröstkota som gör ont. Det pågår en kamp i min kropp och jag kan inte alltid tolka resultatet. Beror värken i kotan på att cancerceller förgörs eller på att de växer till? Är orolig och ledsen och känner ganska mycket sorg och ibland också ilska över cancern .

Smärtstillande hjälper någorlunda, så i övrigt går det ingen nöd på mig. Jobbar hemifrån idag och sitter i sängen med datorn i knäet. Tog en liten paus på min balkong och kände hur vårsolen värmde. Tittade ut genom porten när jag hämtade posten på bottenplan och hörde takdroppets ljuvliga ploppande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar