torsdag 17 februari 2011

Trött bra dag

Eftersom jag skulle avsluta dagen med att prata genus och likabehandling på en förskola mellan 17 och 18, så hade jag ingen brådska till jobbet i morse. Efter frukost och tidningsläsande tog jag ett varmt bad. Jag gillar varma bad, men tänker också att värmen kanske kan slå ut cancerceller.

För 10 år var jag patient hos doktor Henning Saupe som också är antroposof. Prövade mistelpreparat (Iscadorsprutor) för att stärka immunförsvaret. Slutade ta sprutor efter ca 1 år för att jag efter att ha läst mer och pratat med olika läkare, inte trodde att behandlingen kunde hjälpa mig. Henning Saupe fick först godkänt av socialstyrelsen för att ge värmebehandlingar, hypertermi, till människor med cancer. När han sedan installerat utrustning på sin klinik för att behandla patienter, så förbjöds han att behandla patienter. Detta gjorde att han flyttade till Kessel i Tyskland och behandlar cancerpatienter där. Läs mer på Kesselklinikens webbsidor.

Tog bil till jobbet och har varit väldigt trött under dagen. Mötet med personal från förskolan var positivt. Upplevde ett stort engagemang och en vilja att prata om svåra frågor. Mötet gav mig energi. Nu är jag tillbaks i min sköna säng och mår ganska gott.

Läste en intressant intervju med Dagens Nyheters ledarskribent Lisa Bjurwald i en artikel, den förtvivlade liberalen, i Flamman om rasismens utbredning i Europa och alltför många borgerliga företrädares populistiska agerande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar