måndag 7 februari 2011

Nattens tankar och dagens arbete

Klockan är strax efter åtta på kvällen och jag sitter på den plats där jag trivs bäst, i min säng. Har sovit ganska dåligt i natt. Kände av mitt skelett ganska mycket. Klockan två i natt var jag uppe och tog en Ipren. Har säkert sovit en hel del, men också haft mina vanliga frågor snurrande. Hur länge får jag leva? Beror det jag känner i skelettet på att cancern har satt fart? Eller beror det på läkningsprocesser? Eller är det biverkningar av Taxol (muskel och ledsmärta)?

I natt tänkte jag att jag skulle försöka få tid hos läkare redan denna vecka, för att metastaserna inte skulle hinna breda ut sig för mycket. Tänkte att det var bäst att byta cellgifter så fort som möjligt, så att inte cancerskadorna blir för stora. Nästa tanke var att det nog är bäst att vänta till nästa måndag. Då visar blodprovet tydligare besked, för det kan ju vara så att Taxolet har hjälpt fram till nu och om jag går till läkare denna vecka, så syns inga försämringar på varken MRT eller blodprov. Och så riskerar jag att få fortsätta med ett cellgift som inte hjälper. Sen tror jag att sömnen tog över.

I morse var jag ganska trött. Kände mig matt efter att bara ha hällt i te i koppen med min svaga högerhand. Är lite fascinerad över att man kan bli andfådd av att hälla upp te, men så kan det bli när jag anstränger högerhanden.

Tog en ny Ipren på jobbet, men sedan har jag mått bättre. Är nu trött och lite spänd i musklerna men de värsta obehagskänslorna har släppt. I övrigt har jag haft en bra dag. Gjort klart de PowerPointsbilder jag ska visa för en grupp medarbetare på ett LSS-boende i morgon när jag ska prata om diskrimineringslagen och olika diskrimineringsgrunder. Powerpointsbilderna om mångfald och normkritiskt perspektiv för kommunala chefer och nyckelpersoner på onsdag är också klara. I morgon ska jag först till en gymnasieskola och prata samarbete och sedan till en annan del av stan och träffa medarbetarna på LSS-boendet. Känns skönt att jag har möjlighet att välja mellan bil och cykel.

Jag tillhör en hållbarhetsgrupp inom vår förvaltning Vård&bildning. Vi har idag haft möte om hur vi på ett tydligare sätt ska kunna lyfta in hållbar utveckling i vår styrelses styrdokument för det övergripande arbetet. Gruppen var riktigt kreativ, så nu har vi som det känns riktigt bra förslag för det fortsatta arbetet. Känner mer tillförsikt nu än jag gjorde i går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar