torsdag 9 december 2010

En ny dag i mitt liv - eller egna frågor o egna svar

Så har jag levt ytterligare en dag i mitt liv, en ganska bra dag tror jag.
Funderar på hur ofta jag ser de dagar jag lever som värdefulla? Vet inte om jag brukar tänka så eller om jag ens tycker det är bra att tänka så.

Har jag gjort det jag tycker är viktigt? Jag tror det. Och jag tror att jag blir bättre och bättre på att också bara vara och inte bara göra.

Just nu känner jag ganska lite inspiration att blogga, men ger mig en liten stund till eftertanke genom att ställa frågor till mig själv. När jag tänker efter vilka saker som gjort starkast intryck, så kommer bilderna upp på de unga människor jag i kväll möt när jag varit på ett seminarium som RFSL ordnat i sina lokaler här i Uppsala. Finns många kloka unga människor, som ger mig hopp för framtiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar