tisdag 28 december 2010

Äntligen i säng

I morse var jag på neurofysiologiska mottagningen för att mäta hur mina perifera nerver i högerhanden fungerar. Troligen får jag skador av cellgiftet Taxol på högerhandens sensoriska nerver, jag har s.k. neuropati. Det jag trodde när jag bloggade för några veckor sedan ”Biverkningar, nuläge m.m.” verkar stämma. Jag står ut med dessa biverkningar och vill och hoppas få fortsätta med Taxol eftersom cellgiftet slår tillbaka cancern. I morgon ska jag få ny behandling.
Svagheten i högerarmen kan bero på metastaser i axeln. Jag har i nedsatt muskelfunktion i några muskler i högerarmen. Hoppas att Taxol slår ut metastaserna och tror att jag möjligen är lite starkare i handen.

Jag har varit i gång hela dagen. Trodde inte jag skulle orka, men det har gått bra. Efter sjukhusbesöket träffade jag min dotter med familj, vi åt lunch på restaurang och gick sedan på dockteater. Pjäsen handlade om hunden Pompe, som var ute och undersökte sin omvärld. Det var en enkel berättelse om de små sakerna i livet, om larver, andra hundar, fjärilar, grodor, gäddor m.m. Jag njöt och mina barnbarn hade roligt. Sedan har vi åkt runt i tre olika möbelvaruhus, för att bl. a köpa en säng åt pojken som fyller fyra år på söndag. In i bilen, ut ur bilen, uppför trappor, titta här, mäta fundera, jämföra, nerför trappor, in i bilen ut ur bilen osv. Timmarna gick. När vi var klara med alla inköp åkte jag hem till en gammal kollektivhuskompis och träffade gamla kollektivhusgrannar. Pratade krämpor, minnen och framtid och åt gott.

Få se om jag åker iväg till jobbet i morgon bitti eller använder några övertidstimmar för att kunna stanna kvar i sängen.Skönt att slippa bestämma nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar