tisdag 21 december 2010

Allt annat än enligt planerna

Skulle ha gjort min andra PET-undersökning idag. Var på Ackis och tog prover och satte in en mjuk kanyl i morse. Cyklade sedan för att jobba hemifrån. Vid lunch ringde sjukhuset. PET-undersökningen var inställd för att diagnosläkemedlet inte blivit godkänt. Fyra timmars framställningsjobb hade misslyckats denna gång och nu görs ett nytt försök i morgon istället. Diagniosläkemedlen är ibland väldigt svåra att framställa och labbet på Ackis är särskilda skickliga. Ibland tar man emot patienter från andra sidan jordklotet för att enbart göra en PET-undersökning med ett diagnosläkemedel som är ovanligt svårframställt.

Eftersom jag behövde komma upp till Ackis för att ta bort kanylen bjöd sjukhuset på taxi, vilket kändes väldigt lyxigt för mig som sällan unnar mig taxi. Dessutom fick jag sedan åka taxi från sjukhuset till stan för att köpa mina sista julklappar. I morgon går jag till jobbet och sedan hämtar en taxi mig klockan 13 för att förhoppningsvis göra en ny PET-undersökning.

På kvällen hade jag planerat att slå in alla julklappar, men blev inringd som barnvakt åt barnbarnen istället. Föräldrarna hade fått akuta barnvaktsproblem och mina barnbarn går före allt annat.

I övrigt har jag känt mig ledsen och ynklig, haft ont i bröstkotorna och varit trött idag. Orkar inte ens hata cancern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar