tisdag 23 november 2010

Det är mycket nu

Just nu håller jag på med flera olika parallella göranden. På jobbet har jag fått nya uppdrag att ta tag i och har alldeles för lite tid till förfogande. Som heltidsstudent på genusvetenskapen denna månad ska jag redovisa ett fältarbete tillsammans med en ung student i morgon eftermiddag. Till nästa onsdag ska mitt PM vara klart och inlämnat. I kväll har jag varit och tränat i kören inför julkonserten 17 december med Anna-Lotta Larsson och Göran Fristorp. I går träffade jag läkare och var på labb, idag fick jag behandling och på torsdag ska jag genomgå en ny MRT-undersökning.

Hade med mig dator och en massa skolors likabehandlingsplaner (som jag ska läsa i mitt jobb) till behandlingen idag. Orkade läsa några sidor om jämställdhetsindex. Sedan somnade jag. Jag var trött och blev ännu tröttare av Tavegyl och alla andra läkemedel som jag fick direkt in i blodet. Ganska fascinerande hur läkarvetenskapen i samarbete med läkemedelsindustrin har byggt upp olika medicinskydd för att kunna manipulera kroppen så att den klarar cellgifter, utan att koppen skadas för mycket.

Mår bra av att ha många roliga och dessutom några som känns väldigt viktiga (mitt jobb) saker på gång. Trivs med denna arbetsbelastning och trivs med studierna. Åtminstone just nu. I oktober och i december blir det lugnare för detta håller förstås inte i längden. Känner att jag klarar att prioritera hälsan först. Har också en del erfarenhet av hård arbetsbelastning från kommunalrådstiden (då var det förstås betydligt mycket mer göranden än nu). Känner i hela kroppen att jag har den tid jag har till förfogande och det finns ingen anledning att stressa upp mig. Jag gör mitt bästa utifrån övertygelsen att det allra viktigaste är att jag tar hand om mig själv.

Så för tillfället känner jag mig nöjd och tillfreds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar