onsdag 17 november 2010

Då, nu och sedan

Nu har jag börjat skriva ner hur jag mår, om och i så fall var jag har haft ont o.s.v. Tänker att dagliga noteringar kan ge mig perspektiv på min hälsa. För att kunna leva i stunden och ta vara på det som sker just nu, tror jag att det kan vara bra att också se hur det var i går och för en månad sedan. Nutid, dåtid och framtid hänger ihop och alla delarna finns i mig. Och ibland vill jag kliva ur mig själv och titta på alltihop från sidan. Och sedan hoppa tillbaka och bara varan i stundens infall och känsla.

Har haft ont nästan hela dagen och tagit två ipren men i övrigt haft en bra dag.


Tänk vad många härliga medmänniskor det finns att bli inspirerad av. Dagens tankar för dagen i P1 gav också positiv energi i morse. Håkan Sandvik pratade om att det går att påverka. Dessutom om behovet av både fyrkantiga lagar att bygga demokratin utifrån och av myndigheter som vågade tolka lagar på ett medmänskligt sätt.
Dessutom har det varit en vacker dag med sol och glänsande vit rimfrost. Närhet och det lilla i naturen kan också ge perspektiv tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar