tisdag 28 september 2010

Tagit hand om mig och känt mig behövd

För att leva ett gott liv behövs nog lite olika ingredienser, ungefär som när man lagar mat. Man behöver lite salt, kanske lite starka kryddor, en smula färska kryddor, något lite mer proteinrikt att bita i, kokt eller grillat och så kanske lite gott tilltugg och därefter sötsaker efter maten osv.

Jag tänker att jag i söndags gav mig några timmars hälsosam skogsvandring i grönskan, igår fick kroppen en rejäl omgång av jympan och idag har jag använt mina sinnen till att sjunga och dansa i en workshop med en kör från Botswana. Har också haft lite sociala ingredienser i form av längre samtal. Känner mig dessutom mer behövd på jobbet, så lite dra-mitt strå-till-stacken-ingrediens kommer också med i nuets livets-goda-blandning. Hoppas att du som läser detta också har några vara-nöjd-över-dagen-stunder.


Efter att jag valt denna bild av en rönn på min gamla tomt så kom en längtan efter att få se och höra Sidensvansar flockas i rönnbärskronorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar