onsdag 1 september 2010

Ryggont och oro


Min rygg fortsätter att göra ont. Det värsta är inte det ryggonda i sig utan att jag tror att de cellgifter jag får nu (Caelyx) inte längre hjälper. Om en vecka har jag ett läkarbesök och då tror jag att jag ska byta cellgiftsort. När jag skriver detta har jag fortfarande lite hopp om att nuvarande behandling hjälper så att jag slipper byta, men hoppet är nu väldigt litet. Jag tror däremot att andra cellgifter hjälper mig, men vet förstås inte hur länge. Dessutom innebär andra cellgifter fler behandlingar och troligen fler biverkningar. Dessa tankar snurrar hela tiden i mitt huvud och gör mig ganska okoncentrerad och trött.

Andra tankar som snurrar är andra kvinnor jag lärt känna, som fått bröstcancer eller andra cancerformer och som nu är döda. Många fick cancer efter mig, men fick inte leva så länge. Jag saknar och sörjer, men är glad över den tid jag fick ha tillsammans med mina nu döda vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar