fredag 24 september 2010

Livets micro och macro

Nu när jag har mer tid att reflektera runt hur jag mår, blir jag också mer medveten om hur mina känslor åker berg och dalbana.
Känslorna varierar i ett micro från minut till minut, men det finns också macroundertoner som handlar om dagar/månader.

Mina metastaser ligger nog alltid som en dov macrounderton i allt jag gör och har gjort det sedan våren 2006 då jag påbörjade kontinuerlig behandling med cellgifter.

Samtidigt har jag andra mer ljusa undertoner idag jämfört med de sista åren i stadshuset som kommunalråd. När jag var utsatt både av den borgerliga oppositionen och av den lokala
vänsterpartistyrelsen 2004 – 2005 var livet tungt. Socialdemokraternas förhållningssätt till mig som v-ledare gjorde det inte lättare. När jag skriver detta känner jag hur mobbningen av mig fortfarande påverkar mina känslor.
Jag får tårar i ögonen och det känns i magen. I relation till hur det var då är jag idag mycket nöjd med mitt liv och min vardag. Känner hur jag har återhämtat mitt
grundglada jag.

Idag har varit en bra dag. Var på Ackis strax efter klockan nio vilket gjorde att jag fick en lugn morgon. Känner att oavsett hur MRT-bilderna som jag tog idag ser ut, så tror jag på att det finns behandlingar som fungerar, så att jag kan fortsätta vara aktiv, jobba och gå på jympa. Tandläkarbesöket senare gick mycket bra. Nu är tanden lagad och rotfyllningen har gått bra. Jag har sett röntgenbilder som visar att tandbenet har läkt.

Tog några bilder från min balkong på mina växter. Både Tagetesen och pelargonerna har knoppar, kaprifolen blommar och tomaterna mognar.

Jympan igår har inte satt några negativa spår och jag känner mig
ännu mer övertygad om att den är bra för mig. Har mindre ont i
skelettet. Jag känner mig glad och fylld av tillförsikt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar