söndag 18 juli 2010

Uppehåll med Bondronat


Jag har tidigare skrivit om att Bondronat kan leda till osteonekros (benvävnadsdöd i käkbenet). Mer om min tand. Eftersom risken är särskilt stor när man gör ingrepp i käkbenet, så rekommenderade monkolegläkaren jag träffade i fredags mig att göra uppehåll med Bondronat inför rotfyllnaden av min kindtand 26 augusti.
Därför har jag nu en medicin mindre att ta. Det känns ovant eftersom jag ätit dessa tabletter ½ timme före frukost i snart 12 år. Mina morgonrutiner är alltså förändrade och jag känner både befrielse och sorg över avsaknaden av invanda rutiner. En daglig vana har tillfälligt upphört.

För övrigt har jag haft en lagom aktiv helg med guided Linnépromenad med barnbarn (jätteroligt och barnbarnet var härligt frågvist och intresserat), långa telefonsamtal och samtal över ett glas vin med vänner, yogaövningar och meditation, cykelutflykt med bad och umgänge, blivit bjuden på middag m.m. Känner mig glad och nöjd med livet. Fått lagom av det mesta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar