tisdag 15 juni 2010

Om sång och känslor

Just nu ekar "Till Havs" i mitt huvud efter ett sista rep med min kör inför resan till Frankrike. Det är en sång jag tycker mycket om och det är roligt att vara sopran och få sjunga ut i refrängens "Till havs, till storms, du djärva jakt, till havs". Det påstås att det är bra för hälsan att sjunga i kör och det känner jag verkligen i hela kroppen i denna kraftfulla sång. Vi sjunger också "Uti vår hage" och då kommer andra sidor av mitt jag fram, då blir det känsligt, mjukt och kärleksfullt. En annan låt är Ground controll to Major Tom av David Bowie, som handlar om att major Tom som skjuts ut i rymden, tappar kontakten med jorden och försvinner ut i rymden. Alla känslor får alltså finnas med när jag lever mig in i alla låter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar