fredag 16 april 2010

Rätsidor och avigsidor

Tror verkligen på att tillåta sig vara ynklig. Nu har jag massor med positiv energi. Valde att stanna i sängen i morse, vilket känns behövligt för att ta hand om mig. Har hostat mindre och fötterna behöver inte längre behandlas. Däremot kan jag inte prata och huden är irriterad under vänster armhåla.

Igår kände jag mig orolig för cancern, men det gör jag inte idag. Var ute och läste cancerbloggar i går. Tänker att man alltid kan jämföra sig med andra och att det är OK att göra det. Däremot finns det alltid andra som har det mycket värre och mina problem är pyttesmå i relation till en del andras. Samtidigt finns det andra som klagar över sin ynklighet vars problem med hälsan är små i relation till mina. Tänker att jämförelser är bra för att få perspektiv, men aldrig bestämma mest/minst problem, sjukast/friskast, mest/minst synd om. Mycket kan också förändras från en dag till nästa. Önskar en samhällskultur där alla tillåter sig ta plats med både skavankerna och glädjen i livet.

Alla har både rätsidor och avigsidor, men de är mer eller mindre synliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar