söndag 14 mars 2010

Trött efter en lång dag

Mitt partidistrikt har haft årskonferens hela dagen. Jag har varit föredragande i ett ärende och dessutom lagat och dukat i ordning ärtsoppa och sallad för 40 personer. Därefter disk m.m. Naturligtvis har fler hjälpt till, men jag har haft ett huvudansvar. Är omvald till en ordinarie plats i partiets distriktsstyrelse. Nu i kväll kom min bror som ska bo hos mig i 3 månader eftersom han ska göra praktik i Uppsala. Vi d tvåtiden i natt ska jag hämta min dotter, med familj, som kommer med nattåget från Åre. Tycker inte att de ska behöva åka taxi med två småbarn mitt i natten. Min dotter har sagt att jag inte behöver men jag vill. Det är ju vid ett enstaka tillfälle.

Enligt information om biverkningar till cellgiften Caelyx som jag behandlas med kan man få rodnad, svullnad, ömhet i huden och fjällning under fotsulorna av denna behandling. För att lindra eller förebygga hudbiverkningar ska man ”försöka undvika påfrestande fysisk aktivitet”, till exempel gymnastikövningar. Detta har jag inte brytt mig om och det har fungerat. Nu har jag blodblåsor på båda stortårna och på lilltårna. Igår kändes fötterna alldeles mosiga och var rödflammiga. På kvällen upptäckte jag blåsorna.

Nu har jag smörjt in fötterna och suttit i fotbad. Det var skönt. Och det måste hjälpa för jag tänker inte ”försöka undvika påfrestande fysisk aktivitet”. Och snart ska jag gå och lägga mig. Är trött efter en lång dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar