tisdag 23 mars 2010

Nyss hemkommen från släktträff

Jag har precis landat hemma efter en tågresa fram och tillbaka till Kristinehamn under dagen för ett släktmöte. Dagen har varit bra utöver foteländet.
Följetongen om mina fötter: Har även idag tillåtit mig att låta fötterna ta plats. På tåget har vi tre syskon varje gång satt oss vid platser för fyra och mina fötter har fått vara på bordet. Trots väl omhändertagande av fötterna har de blivit sämre. Lilltårna har tappat hud och blöder lite. Det gör ont att gå. Aj,aj, aj. Tycker riktigt synd om mig själv. En stund i varje fall.

I morgon blir det först cykling till Ackis för att ta blodprov och sedan cykling till jobbet. Det är skönt att cykla, för jag får jag både utlopp för positiv energi och motion. Dessutom tar jag mig fram på ett enkelt och miljövänligt sätt och får frisk luft.

2 kommentarer:

  1. Hej Britt. Har nu äntligen kommit till skott och läst bloggen. Den är bra. Lagom avvägd mellan vanligt privatliv och sjukdom. Ska nu försöka hänga med.
    Jag är hemma, störtförkyld med lite feber. Vill bli absolut helt frisk till måndag då jag ska till Henrik på onkologen. Efter besöket hos Henrik ska jag för andra gången få en behandling med zometa. Jag fick en behandling förra året och antar att immunförsvaret får sig en tört, för då blev jag fruktansvärt förkyld. Vill därför se till att jag är helfrisk när jag går dit.
    Det där med dina fötter är inte kul! Det är faktiskt synd om dig, och man får klaga. Läste just i morse en kort reflektion om Polyanna, som inte fick klaga. Inte bra. Så klaga på du!!!
    Kram Karin.

    SvaraRadera
  2. Hej Karin

    Kul att du skriver i bloggen. Vi kanske ses på måndag för då får jag nog cellgifter. Jag ska vara på Ackis kl 9. När ska du träffa Henrik.
    Krya på dig och så fortsätter jag klaga över mina fötter tills dom är bra för ´det ska dom bli.

    KRAM

    SvaraRadera