fredag 19 mars 2010

Mer om min hälsa

Igår jobbade jag hemifrån på förmiddagen. Satt i min säng, som både har höj- och sänkbar huvudända och fotända. Detta sängköp är jag mycket nöjd med. På kvällarna när jag ligger i sängen och läser är det skönt att sängen får som fåtöljryggstöd när jag höjer huvudändan, så jag slipper knöla med kuddar. Nu när mina fötter är svullna och besvärliga är det toppen att kunna höja fotändan. Jag har sovit med höjd fotända sedan i söndags och det är väldigt skönt. Igår var det bekvämt att sitta och jobba i sängen med dator och allt runt mig. Mina fötter mådde riktigt bra när jag gick iväg för att delta i en seminarieserie om diskriminering på eftermiddagen.

Tänkte att nu blir tårna snart bra. Men idag gör dem ont igen. Så fort jag går för mycket får jag problem. Enda sättet att få fötterna att må bra är att hålla dem högt. När jag kan har jag lagt upp fötterna på skrivbordet, när jag är på jobbet. De som kommenterar detta säger att det ser skönt ut och då väljer jag att lita på det. (Vi har öppet landskap på jobbet, så alla ser hur man sitter.)

I övrigt mår jag bra. Har inte känt något i mitt skelett på hela veckan. Och jag tror att fötterna snart blir bättre och räknar med att kunna jympa igen. Funkar det inte med vanliga skor så får jag väl pröva något annat. Och i helgen tänkte jag göra yoga. Så känns det nu i varje fall, så får jag se vad jag har lust till i morgon. För jag har inte planerat någonting annat till helgen än att jag ska vara med mitt barnbarn Wille på söndag eftermiddag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar