fredag 12 mars 2010

En vanlig dag

Har inte varit på Friskis o Svettis på över en vecka. Har prioriterat andra saker, såsom släkt, barn och barnbarn. Prioriteringar som känns helt rätt. Att få möta en 1,5 åring och en tre-åring som blir glada när man kommer är hälsa. Lillflickan kluckar av skratt och ger mig genast en stor kram när vi ses. Det är livskvalitet.

Har dessutom varit på flera möten i mitt eget parti, så därav ingen jympa. Idag kom jag iväg på ett pass och det fungerade alldeles utmärkt. Orkade fullt ös på allt.
Efter förra behandlingen blev min tunga efter några dagar som en stor irriterad klump i munnen av Candidiasis. Denna gång har jag sköljt munnen med Mycostatin i förebyggande syfte. Bunkrade dessutom upp med massa Vichyvatten i kylskåpet, eftersom alla säger att det hjälper mot svampen. Vichyvattnet behövdes inte. Tungan har varit helt normal hela tiden, så nu slutar jag med Mycostatinet för denna gång.

Är lite trött efter sena kvällar hela veckan, men full av tillförsikt. Njuter av solen som står helt rätt i relation till min cykling morgon och eftermiddag. Jag njuter av sol i ansiktet när jag cyklar. Längtar efter vår, efter blåsippor, tussilago och lärkor. Efter att jag flyttade in till stan har jag inte samma koll på koltrasten, men när våren har kommit lite längre kan jag nog höra den på väg hem från jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar