tisdag 16 mars 2010

En eländig dag med bättre slut

Idag känns mina fötter eländiga och då känner hela jag mig eländig. Vaggar fram på ömma fötter och varje steg gör ont. Jag trivs med att röra mig snabbt och känna att kroppen fungerar. Idag har jag mosiga, röda, orörliga fötter och mitt inre gråter. Vill inte ha det så här, vill bli bra nu. Min vaggande skeva gång påverkar hela mig.

I går kväll gick min dator sönder. Hela skärmen var grå och när jag försökte starta om den igen var det bara ränder i olika färger över skärmen. Känns också eländigt. Igår hade mina lilltår tredubbel storlek. De liknade bilder på små foster i fosterhinnor, men i stället för foster var där små röda lilltår i en stor vatten blåsa, som nästan omgärdade hela tån. Efter lång tids funderande bestämde jag mig för att sticka hål på blåsorna med en rödglödgad nål. Det gick bra. Blåsorna på stortårna hade gått sönder av sig självt och gör ont. Klockan fyra i natt var jag uppe och lindade kompresser runt stortårna. Det lindrade så jag fick sova ett tag till.

Cyklade till kören ikväll, efter en stunds tvekan. Ångrar mig inte. Vi avslutade körövningarna med att sjunga Till Havs och då känner man sig allt annat än ynklig. Cyklade sjungande hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar